Τι σημαίνει το Τούνελ Της Σιωπής;
H Σχολή Εκμάθησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας «Τούνελ Της Σιωπής» ανοίγει τις πόρτες της και σας καλωσορίζει!!!
Το “Τούνελ της Σιωπής” είναι κέντρο εκμάθησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Η σχολή μας στεγάζεται στο κέντρο των Ιωαννίνων. Η λειτουργία της σχολής ξεκίνησε το 2016, μαθητές και μαθήτριες, κάθε ηλικίας και ταξιδεύουν ακόμη μέσα στο τούνελ μαθαίνοντας μία διαφορετική νοοτροπία, κουλτούρα και γλώσσα, μία γλώσσα που χρησιμοποιείται πλέον όλο και πιο συχνά από ακούοντες και μη, αυτή είναι η γλώσσα της σιωπής.
Διαθέτει πλούσια προγράμματα εκμάθησης της Ε.Ν.Γ., οπτικό υλικό, σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και όλα αυτά σε προσιτές τιμές! Σας καλούμε να έρθετε στο νέο ευχάριστο χώρο μας και να δοκιμάσετε τις πρωτοποριακές υπηρεσίες μας!
Η Σχολή διαθέτει επίσης Εργαστήριο Δημιουργικής Απασχόλησης, όπου θα λαμβάνουν χώρα διάφορα ψυχαγωγικά και καλλιτεχνικά δρώμενα, όπως διοργάνωση σεμιναρίων, ομιλιών και συζητήσεων για την Ε.Ν.Γ. ερχόμενη σε συνεργασία με εξωτερικούς ομιλητές.
Συχνές ερωτήσεις
Το κέντρο εκμάθησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας: “ΤΟΥΝΕΛ της ΣΙΩΠΗΣ”, προσφέρει ολοκληρωμένα προγράμματα διδασκαλίας της ΕΝΓ. Το πρόγραμμα μπορεί να είναι εντατικό ή και όχι. Η σχολή μας απευθύνεται σε όλους όσους επιθυμούν να μάθουν την γλώσσα της σιωπής, ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, επαγγέλματος. Επιπρόσθετα, η σχολή απευθύνεται σε ακούοντες αλλά και κωφά άτομα κάθε ηλικίας. Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε το γεγονός πως όλο και περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με την ελληνική νοηματική γλώσσα, είτε για επαγγελματικούς λόγους, είτε απλά επειδή ενδιαφέρονται να επικοινωνήσουν και να συναναστραφούν με κωφά άτομα. Βασικό μέλημα των εκπαιδευτών είναι όχι μόνο να διδάξουν την ΕΝΓ, αλλά και να μεταδώσουν τον τρόπο σκέψης , τη νοοτροπία και την κουλτούρα των κωφών ατόμων.
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται είναι καθαρά επικοινωνιακές και αφορούν στην εκμάθηση και χρήση του δακτυλικού αλφαβήτου, την παρακολούθηση και αναπαραγωγή νοημάτων, τη διαδραστική διδασκαλία με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων όπως εικόνες ή βίντεο, τη συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες, σεμιναρίων, ομιλιών κ.ά
Η επιθυμητή συμμετοχή είναι η παρακολούθηση Α’ –Β’ – Γ’ –Δ’ κύκλου. Έπειτα, τα άτομα που έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία και τους τέσσερις κύκλους σπουδών είναι έτοιμα να λάβουν μέρος στις εξετάσεις επάρκειας της ΕΝΓ.
Η εκμάθηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ολοκληρώνεται σε 4 επίπεδα (δηλαδή τέσσερις κύκλους σπουδών ), ενώ για κάθε επίπεδο απαιτούνται 120 ώρες.
Το σύνολο των ωρών που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί με την λήξη και του 4ου επιπέδου είναι 480 ώρες ( 4 επί 120). Οι σπουδαστές στη σχολή μας έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το εντατικό πρόγραμμα σουδών ή το μη εντατικό. Έπειτα από συννενόηση με τον διευθυντή της σχολής Παναγιώτη Ζούπα, επιλέγονται οι ώρες των μαθημάτων.
Η ΕΝΓ έχει καθιερωθεί και αναγνωριστεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο με τους νόμους 2328/1995, 2817/2000 και 3699/2008 ως η επίσημη γλώσσα ανθρώπων περιορισμένης ακοής και ομιλία
Ναι, το Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας είναι αναγνωρισμένη σχολή. Είναι η πρώτη ιδιωτική σχολή που ιδρύθηκε στα Ιωάννινα το 2016 και από τότε συνεργάζεται με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος. Οι μαθητές του Κ.Ε.Ν.Γ., αποκτώντας την βεβαίωση του 4ου κύκλου από τη σχολή μας, έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στις εξετάσεις επάρκειας τις οποίες διοργανώνει η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος.
Φυσικά, χορηγείται βεβαίωση στην οποία αναφέρεται ότι οι σπουδαστές έχουν παρακολουθήσει 120 ώρες μαθημάτων. Με την ολοκλήρωση του τετάρτου κύκλου, σας δίνεται δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις επάρκειας τις οποίες διοργανώνει η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος.
Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (Ε.Ν.Γ.) είναι η φυσική γλώσσα των κωφών στην Ελλάδα και είναι αναγνωρισμένη και ως η επίσημη γλώσσα τους με νομοθετική ρύθμιση του ελληνικού κοινοβουλίου (ν.2817/2000).
Με τον Νόμο 4488/2017 (Άρθρο 65, παράγραφος 2) η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα αναγνωρίζεται ως ισότιμη με την ελληνική γλώσσα. Επιπλέον, ο νόμος ορίζει ότι το κράτος λαμβάνει μέτρα για την προώθησή της, καθώς και για την κάλυψη όλων των αναγκών επικοινωνίας των κωφών και βαρήκοων πολιτών.
Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ακουόντων νοηματιστών στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν την ΕΝΓ, οι οποίοι τη μαθαίνουν ως δεύτερη ή τρίτη γλώσσα. Είναι εκείνοι που έρχονται σε επαφή με ανθρώπους περιορισμένης ακοής και ομιλίας στην καθημερινότητά τους. Ο ακριβής αριθμός των ακουόντων σπουδαστών της ΕΝΓ δεν είναι επισήμως γνωστός και καταγεγραμμένος, καθώς κάθε χρόνο αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που φοιτούν στα κέντρα εκμάθησης της ΕΝΓ.
Το Ελληνικό Δακτυλικό Αλφάβητο χρησιμοποιείται κυρίως για την απόδοση των κύριων ονομάτων αλλά και τον δανεισμό από τις φθογγογλώσσες, λέξεων στις οποίες δεν υπάρχουν αντίστοιχα νοήματα. Το δακτυλικό αλφάβητο είναι η πρώτη επαφή του σπουδαστή με την ΕΝΓ, είναι η βάση της εκμάθησης της νοηματικής γλώσσας, όπως ακριβώς το αγγλικό αλφάβητο στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας.
Πέραν της χρήσης των χεριών, ένα σημαντικό δομικό χαρακτηριστικό της ΕΝΓ είναι οι εκφράσεις του προσώπου, οι εκφράσεις στόματος, οι κινήσεις των ματιών, η θέση και η στάση του σώματος. Όλα αυτά, αποτελούν αναπόσπαστο εργαλείο της ολοκληρωμένης εκφοράς του λόγου.
Όλες οι Νοηματικές Γλώσσες ανά τον κόσμο είναι ολοκληρωμένα γλωσσικά συστήματα, έχουν τους δικούς τους κανόνες του Συντακτικού και της Γραμματικής, όπως εξάλλου συμβαίνει και στις φθογγογλώσσες. Η ΕΝΓ είναι πλήρως ολοκληρωμένη με αντωνυμίες, ρήματα, ουσιαστικά επίθετα. Κάθε λήμμα αντικαθίσταται και από ένα νόημα ή έναν συνδυασμό νοημάτων.
Υπάρχουν επιμέρους εθνικές Νοηματικές Γλώσσες. Ωστόσο, υπάρχουν κοινά σημεία μεταξύ των Νοηματικών γλωσσών.
Πρωτοποριακό Σύστημα Διδασκαλίας
Το εκπαιδευτικό κέντρο «Τούνελ της Σιωπής» γνωρίζοντας τις εξελίξεις στο χώρο της εκμάθησης της ΕΝΓ, έχει διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διδασκαλίας, μέσα από το οποίο οι σπουδαστές βιώνουν καθημερινά μία ουσιαστική εμπειρία μάθησης. Η εκπαιδευτική κατάρτιση του εργατικού δυναμικού, οι σύγχρονες εγκαταστάσεις, οι ανανεωμένοι χώροι, και το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο χορηγείται δωρεάν στους σπουδαστές συντελούν σε μία ολοκληρωμένη μέθοδο διδασκαλίας η οποία στοχεύει στο να ενθαρρύνει και να υποστηρίξει τον σπουδαστή